مایکروسافت در راه توسعه فناوری استریم بازی های ایکس باکس به رایانه و تلفن هوشمند

 

چندی است شرکت مایکروسافت به صرافت این افتاده که با استفاده از توانایی سرورهایابری Azure خود، روی «Cloud Gaming» تمرکز کند تا قدرت پردازش بیشتری به بازی های ایکس باکس وان بیفزاید.
 
طبق گزارش واصله از مراسم معرفی بازی Halo 4، مایکروسافت این بازی را از طریق استریم مبتنی بر فناوری ابری روی ویندوز فون و رایانه اجرا کرده. چنین راهکاری امکان می دهد که بتوان بازی های سنگین و سطح بالا را روی سرورها پردازش کرده و سپس نتیجه را درست مثل پخش آنلاین فیلم، به دستگاه کاربر (که دیگر نیازی به قدرت سخت افزاری بالایی هم ندارد) استریم نمود.
 
در این مراسم مایکروسافت توانسته از طریق فناوری ابری، بازی Halo 4 را ظرف ۴۵ میلی ثانیه از سرورهایش به تلفن نوکیا لومیا ۵۲۰ استریم کند. اگر این خبر صحت داشته باشد بسیار هیجان بر انگیز خواهد بود، چراکه استریم از طریق یک رایانه به دستگاهی مثل کنسول Nvidia Shield حدود ۱۰۰ میلی ثانیه طول می کشد و تازه این ۱۰۰ میلی ثانیه در شرایطی است که رایانه در محل باشد نه مثل استریم مایکروسافت با هزاران کیلومتر فاصله از سرورها.
 
در سمت دیگر، سونی هم با تملک یک شرکت فعال در زمینه استریم بازی به نام GaiKaiاعلام کرده از این فناوری برای استریم بازی های PS3 و PS4 به PS4 و سیستم ویتا (و از طریق آن به دستگاه های دیگر) استفاده خواهد کرد. البته هنوز جزئیات این کار مشخص نشده و طبق اظهارات رسمی، قرار نیست قبل از آغاز سال ۲۰۱۴ شاهد اجرایی شدنِ این سرویس باشیم.
 
اینکه بتوان بدون در اختیار داشتن دستگاهی با سخت افزار قوی بتوان جدید ترین بازی ها را به رایانه یا تلویزیون استریم کرد امکان بسیار خوب و مهیجی است اما مشکل سرعت پایین اینترنت در برخی کشورها باعث می شود در همه جا کاربرد نداشته باشد؟ نظر شما درباره این شیوه جدید چیست؟




تاريخ : سه شنبه 9 مهر 1392برچسب:, | | نویسنده : مقدم |