زیبایی تلفن شما با Facebook Home تنها به دوستانتان بستگی دارد

 

 

در چند روز اخیر فیسبوک با اپلیکیشن جدید خود برای اندروید یعنی Facebook Home سر و صدای زیادی به پا کرده است. بالاخره بعد از حدس و گمان ها و شایعات فراوان، این شرکت طی کنفرانسی روز گذشته این محصول را معرفی کرد. این محصول در ابتدا توسط تلفن جدید HTC با نام HTC First پا به عرصه خواهد گذاشت و پس از آن از ۲۳ فروردین به دیگر تلفن های هوشمند و پس از چند ماه به تبلت ها راه خواهد یافت.به طور خلاصه Facebook Home در واقع لانچری است که روی تلفن های هوشمند و تبلت ها نصب می شود و به وسیله آن امکانات جذابی برای دسترسی سریع به آخرین تصاویر و مطالب داخل فیسبوک خود را در اختیار خواهید داشت.تصاویر خبری جدید که از Facebook Home منتشر شده بسیار قابل ملاحظه هستند. در واقع با توجه به شایعات و انتظارات قبلی، به نظر نمی رسید فیسبوک محصولی با این کیفیت ارائه دهد. چرخش فیدهای دوستانتان، صفحه اصلی تلفن همراه شما را تبدیل به یک بوم نقاشی می کند که شما به دوستانتان اجازه رنگ کردن آن را می دهید. صفحه اصلی و قفل تلفن شما تماما پر از تصاویری می شود که دیگران ارسال کرده اند. در واقع این بدان معنا است نمایشگر تلفن شما ممکن است تبدیل به یک آبشار زیبا شود و یا یک تصویر فوق العاده از خانواده یکی از دوستانتان در آن قرار بگیرد. اما اگر واقع بین باشیم، باید به این موضوع هم توجه داشته باشیم که امکان دارد این زیبایی همیشگی نباشد.با مثالی از خودم بیشتر توضیح می دهم. من در مدیریت دوستانم در فیسبوک هیچوقت بهترین نبودم. همکلاسی های قدیمی، خانواده، دوستان، همکاران، هنرمندان و غیره مجموعه دوستان من را تشکیل می دهد. به همین دلیل هم تصاویری که در صفحه اصلی فیسبوک من ارسال می شوند بسیار متنوع هستند. تصاویر زرق و برق دار از نقاط مختلف دنیا، عکس های شخصی از اقوام و دوستان و البته همچنین تصاویر زشتی که باعث ناراحتی هر بیننده ای می شود و...

ما به راحتی در صفحه اصلی فیسبوک می توانیم با حرکت دادن صفحه به پایین از تصاویر ناخوشایند احتمالی بگذریم اما در این لانچر چه می شود؟ آیا من قابلیت دست چین کردن تصاویر را دارم؟ چون اگر قرار به این باشد که تصاویری بدون اجازه و اطلاع من در تلفن شخصی من نمایش داده شود، تنها به چند نفر انگشت شمار اطمینان کامل دارم. در صورتی که امکان محدود کردن افراد مورد اطمینان در نمایش تصاویر وجود نداشته باشد، احتمال نمایش تصاویر زشت و ناپسند هم در تلفن ما وجود دارد. این مسئله چیزی است که تا الان مشخص نشده که ما قادر به مدیریت آن هستیم یا نه.اما در مجموع Facebook Home قابلیت تبدیل به یک محصول فوق العاده را دارد. ولی تنها زمانی واقعا خوب است که دوستان شما هم خوب باشند. شاید اگر در قبول دوستی ها کمی سخت گیرتر باشیم و تنها افراد مورد اعتماد در دایره دوستان ما در فیسبوک وجود داشته باشند، این موضوع اهمیت کمتری پیدا کند. من شخصا فکر می کنم بهترین راه حل موجود حداقل تا رفع شبهات فعلی، استفاده نکردن از Facebook Home باشد. مطمئنا برای این محصول علاقه مندان بسیاری وجود خواهد داشت ولی مطمئنا خیلی از افرادی که نگران ظهور تصاویر نامناسب در تلفن هوشمند خود هستند، جزو طرفداران این محصول نخواهند بود. یا به زبان بهتر، مجموعه دوستان، به افراد این اجازه را نمی دهد.این نگرانی تا حد بسیار زیادی در صورت وجود قابلیت مدیریت افراد حل می شود ولی در هر صورت شخصا هیچ علاقه ای به نمایش ناگهانی تصاویری با متن هایی مانند "هر لایک شما به معنی …. و یا با لایک های شما این کودک دچار سؤتغذیه، نجات پیدا می کند." در تلفنم ندارم.





تاريخ : شنبه 17 فروردين 1392برچسب:, | | نویسنده : مقدم |